lördag 24 september 2011
Idag har jag inte gjort så mycket mer än att bada i havet. Jag väntar mest bara på att skolan ska börja så att jag kan skaffa några sk "amigos". Rent teoretiskt skulle jag faktisk kunna gå ner till baren som ligger utanför mig när jag kommer till Madrid och bara börja prata med människor. Tyvärr är spanjorer i regel rätt kassa på engelska + att jag inte kan trolla fram tillräckligt många bra samtalsämnen för det. Så jag väntar på skolan! Jag var visst inte 2 cool 4 school som jag länge trott. Detta är en tid av insikt.
Jag skulle göra en Go-Betweens-spellista endast för er, men detta trådlösa internet är för långsamt för att Spotify ska fungera. I framtiden kanske en proper länk kommer, än så länge får ni leta upp låtarna själva. Första gången jag lyssnade på dom var i mars tidigare i år när jag satt på en buss som gick längs Zambias vägar ute på landsbygden. Chauffören spelade brusig radio och Hannes (Lüning) lökade brevid mig halvsovandes. Jag satte på Love Goes On! och tänkte "fan vilken maxad refräng". Därefter följde det en period då jag namedroppade dom varje lunchrast och jag tror att många tröttnade på att lyssna på mig. Pavement-perioden var väl likadan... obs: detta är sjukt lättlyssnat så var inte rädda
uppdatering: Carl Tidelius fixade en länk: http://open.spotify.com/user/lordmushroom/playlist/0y7q010ikv6dH4kYTXLnVL
1. Love Goes On!
2. Streets of Your Town
3. Palm Sunday (On Board the S.S. Within)
4. I'm All Right
5. To reach Me
1 kommentarer:
Håller upp ett finger och sjunger med i tjejens del i Streets of Your Town här borta
Skicka en kommentar